Terhi

Tervetuloa lifestyleblogiini, jossa inspiroidutaan kaikesta kauniista, mietitään sisustusratkaisuja vanhaan töölöläisasuntoon ja haaveillaan matkoista kaukomaille... :)

Tallinna-viikonloppu

Olin viime viikonloppuna Tallinnassa kolmen ystävän kanssa, jonne menimme lauantai-aamuna ja tulimme takaisin sunnuntai-iltana. Reissu oli mukava ja tiivis, ehdimme tehdä kaikenlaista :) Menomatkan kuljimme Tallinkin Megastar -laivalla, joka oli siisti ja tilavan oloinen. Tax-free oli iso ja siellä oli melko paljon valikoimaa kosmetiikassa, jota kävin katselemassa. Ei kuitenkaan kauheasti mitään uutta, vaan samoja tuttuja merkkejä, mitä muuallakin on valikoimassa.

Tallink Megastar

Perillä kirjauduimme sisään hotelliin ja lähdimme melkein heti viereiseen Kristiine -kauppakeskukseen etsimään ruokapaikkaa. Päädyimme aasialaiseen ravintolaan, jossa tuli syötyä melkein liikaa... Tämän jälkeen kiirehdimme takaisin hotellille, jossa meille oli varattu sauna ja pieni spa -osasto muutamaksi tunniksi. Kävimme myös hieronnassa, joka oli aika erikoinen kokemus. Hieronta ei ollut kovin perinteinen, vaan hunajahieronta, joka itse asiassa sattui jonkin verran ihoon..!

Mohito
Kreutzwald hotel

Spa:n jälkeen menimme huoneisiin valmistautumaan ulos lähtemiseen ja ottamaan skumppalasilliset. Suuntasimme kohti Salt -ravintolaa, jonne meillä oli pöytävaraus. Päädyimme tähän, koska ystäväni oli kuullut siitä kehuja. Ravintola olikin todella positiivinen kokemus, eli voin suositella! Ruoka oli todella hyvää ja palvelu myös. Alkuruoassani oli vuohenjuustoa ja punajuurta, pääruoaksi söin kalan (kokonainen!), jonka nimeä en muista :D Jälkiruoaksi otin brownieta luumulla ja konjakilla. Olimme aivan täynnä, mutta pieni kävely ulkona teki hyvää, kun otimme suunnaksi Swissotelin Sky Bar:in. Sieltä olikin hienot näköalat joka puolelle Tallinnan keskustaa. Drinkit olivat oikein maistuvat, mutta kovin kauaa emme jaksaneet baarissa olla, sillä itseäni ainakin väsytti saunominen ja raskas syöminen.

Salt restoran

Sunnuntaina heräsimme aamupalalle ja suuntasimme taas Kristiine keskukseen, tällä kertaa kaupoille. Suosikkini kaupoista oli Mohito, jota ei ole Suomessa. Paljon kenkäkauppoja oli myös, ja löysinkin yhdet kengät noin 35 eurolla... Ostoslistallani on ollut mom jeans:it, ja nyt bongasin sellaiset Reserved -liikkeestä. Uskon, että niille tulee käyttöä paljon. Kiva pitää välillä oikeasta farkkukankaasta tehtyjä housuja, kun nykyään melkein kaikki omistamani "farkut" ovat ohutta ja joustavaa materiaalia, joka ei kestä kauan.

Kristiine keskus

Muutama tunti vierähti kaupoilla, mutta meille jäi vielä aikaa käydä nopeasti vanhassa kaupungissa syömässä. Valitsimme Von Krahl -ravintolan, joka oli sopivan lähellä. Tähänkin paikkaan olimme hyvin tyytyväisiä. Kaikki meistä ottivat ns. letturullat, joiden sisälle tuli maukkaita täytteitä. Sitten taksi kohti satamaa ja suunta kotiin päin. Viikonloppumme oli oikein onnistunut - ruokaa, ja rentoa yhdessäoloa ystävien kesken. Aloimme suunnitella jo seuraavaa reissua, taisimme päätyä Amsterdamiin... ;)