Terhi

Tervetuloa lifestyleblogiini, jossa inspiroidutaan kaikesta kauniista, mietitään sisustusratkaisuja vanhaan töölöläisasuntoon ja haaveillaan matkoista kaukomaille... :)

Oslon matka osa 1

Oslon kolmen päivän matka on nyt takana :) Menimme mieheni kanssa katsomaan Draken keikkaa ja Oslon lähellä asuvia sukulaisiani. Kolmessa kokonaisessa päivässä ehti nähdä aika monta paikkaa ja näiden päivien ajalta kuviakin kertyi jo paljon... Kävin kuvat läpi ja laitan tänne muutamat eri postauksissa.

Ensimmäinen päivä eli lauantai oli harmaa ja kylmä tuuli puhalsi hyytävästi. Lentomme oli jo aikaisin aamusta perillä ja junalla kesti vajaa puoli tuntia lentokentältä keskustaan. Kannatti ottaa yksi tavallisista paikallisjunista, joita kulkee muutama lentokentän ohi, sillä se maksoi puolet vähemmän kuin varsinainen lentokenttäjuna ja matka ei kestänyt juurikaan pidempään.

Veimme laukut hotellille säilytykseen ja kävimme sen jälkeen katsomassa oopperatalon, joka sijaitsi lähellä hotelliamme. Rakennus oli kyllä tyylikkään moderni ja sen "katolta" oli kiva näköala. Viistoa, jäistä pintaa pitkin olisi voinut liukua alas...

Tämän jälkeen pyörimme pari tuntia ByPorten -kauppakeskuksessa, joka on rautatieaseman yhteydessä. Puolen päivän jälkeen saimme huoneen, kirjauduimme sisään, ja lähdimme saman tien kohti Askeria, jossa sukulaiseni asuvat. Oli todella mukavaa nähdä tätiäni ja serkkujani. Ajoimme Askerista vielä serkkuni kotiin, Drammenin kaupungin ohi ja näimme kaunista Norjaa samalla, mm. paljon omakotitaloja lumisilla rinteillä.

Askerista tulimme takaisin paikallisjunalla, ja tuntui melkein kuin olisimme olleet Suomessa, koska kaikki oli niin samantyyppistä ja julkinen liikenne toimi hyvin. Näin lähelle matkustaessa ei mitään sen kummempaa kulttuurishokkia pääse syntymään, kaikki on niin vaivatonta. Palatessamme Osloon kello oli jo yhdeksän illalla ja emme jaksaneet enää lähteä mihinkään, eli ei mitään lauantai-illan biletystä tällä kertaa... :D

Oslon matka osa 2 (+ Draken keikka)